E-mail adresim : zayiflamamlazim@gmail.com

2 Şubat 2011 Çarşamba

Revani Tarifi


Yeni evliyim ve dolayısıyla gelen giden çok oluyor. Hamur işi ve tatlılar konusunda pek bi becerim yok ama yemek konusunda gayet iyiyimdir ayıptır söylemesi. Yaklaşık 3 aydır her haftasonu her iki taraftan da misafirlerim geliyor. Her gelene tatlı olarak  ya Tiramisu ya da Revani yapıyorum. Gelen bir daha geldiğinde ne yapıcam hiç bilmiyorum. Dediğim gibi beceriksiz olduğum halde becerdiğim, garantili bir revani tarifi vereyim istedim. Biz rejimde olsakta etrafımızdaki insanlar yemeye devam ediyor. Tarife gelecek olursak;

3 Yumurta (kokmasın diyosanız 2 tanede koyabilirsiniz)
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağından biraz az sıvı yağ
1 su bardağı irmik
2 su bardağı un 
1  pk kabartma tozu
1 pk vanilya


Şerbeti içim
5,5 su bardağı su
4 su bardağı şeker

Üstüne isterseniz hindistan cevizi, isterseniz kaymak tadında krem şanti kullanabilirsiniz.

Şerbetle pişmiş malzemeyi birleştirirken ikisinin de buharı biraz geçmiş olsun. Ben 200 derecede pişirdim mini turbo fırında, yiyenler çok beğendi. Afiyet olsun dicem ama olmasın, zamanında çok yedik.

Hiç yorum yok: